هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: تیم ملی می توانست به مرحله دوم جام جهانی صعود کند.

 

1409591249722_665.jpg

اوشین ساهاکیان در گفت و گو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی اظهار کرد: ما در گروهی به میدان رفتیم که حریفان بسیار قدرتمندی داشتیم. اسپانیا، برزیل و فرانسه بسیار قدرتمند بودند شاید صربستان از آنها کمی ضعیف تر بود. واقعا گردن کلفت بودند و بازیکنانی قدرتمند در اختیار داشتند. با این شرایط ما با تمام انرژی وارد میدان شدیم و جز در دو مسابقه نخست که کمی تمرکز کافی را نداشتیم عملکرد خوبی نشان دادیم.

بهترین پست چهار آسیا ادامه داد: حریفان ما از تمام ستاره های خود استفاده می کردند و واقعا رقابت با آنها سنگین بود اما واقعا همه بازیکنان در تیم برای برد تلاش می کردند و هیچ وقت از پیش بازنده نبودیم. با این حال این رویداد بزرگ فرصتی بود تا تیم ملی بتواند نقاط ضعفش را برابر حریفان بزرگ بشناسد و از این به بعد بر روی آنها کار کند تا رو به جلو حرکت کند.

ملی پوش بسکتبال ایران با بیان این مطلب که ایران در جام جهانی نمایش خوبی داشت گفت: حریفان ما صاحب سبک در بسکتبال هستند و ما برابرشان خوب کار کردیم. به نظر من می توانستیم به مرحله دوم صعود کنیم اما حیف شد. ما برابر فرانسه با قدرت وارد میدان شدیم و دیدید که در کوارترچهارم بچه ها غوغا کردند اما نشد و خودمان هم خیلی ناراحت هستیم.

او در پاسخ به این سوال که واقعا چه زمانی باید فاصله بسکتبال ایران با جهان کم شود؟ گفت: به حال آنها از ما جلو تر هستند اما ما هم می توانیم به آنها نزدیک شویم واندک اندک خیلی ها را پشت سر بگذاریم. برابر این تیم ها فاصله ایجاد شود دیگر نمی توان جبران کرد و باید برای اینکه برابرشان موفق شویم از هر نظر رشد کنیم. به نظر من باید بازی های تدارکاتی سنگین داشته باشیم و برابر حریفان قدرتمند به میدان برویم تا تقویت شویم. هرچه بازی کنیم بهتر می توانیم نقاط ضعفمان را از بین ببریم. به نظر من از نظر بازیکنی چیزی کم نداریم و باید در دفاع تقویت شویم.

ساهاکیان در پاسخ به این سوال که شکست در دو مسابقه نخست تاثیری بر کار بازیکنان نداشت؟ ادامه داد: مطمئنا آن دو شکست ناخودآگاه بر عملکرد تیم تاثیر می گذارد و باعث تضعیف روحیه می شود. با این حال با عملکرد خوبی که برابر صربستان داشتیم انگیزه تیم بیشتر شد که اوجش در بازی با فرانسه بود. به هر حال حریفان ما مبتدی نبودند و از هر اشتباه ما امتیاز کسب کردند.

او افزود: بسکتبال ایران اگر می خواهد رشد کند دیگر نباید به آسیا فکر کند.باید برای حضور در عرصه جهانی وارد رقابت با این تیم ها شویم. آسیا دیگر برای ما خوب نیست و بهتر است یک گام رو به جلو برداریم. معتقدم هرچه وارد تورنمنت های اروپایی و آمریکایی شویم می توانیم در رویدادهای جهانی بهتر کار کنیم. این مسابقه ها اعتماد به نفس هم به ما می دهند.

بازیکن پست چهار ایران در پاسخ به این سوال که عملکرد بازیکنان جوان را چطور دیدی؟ بیان کرد:خب نخستین بار بود که این بازیکنان در جام جهانی حاضر می شدند و نمی توانستیم توقع بیشتری داشته باشیم اما با این حال خوب کار کردند. همین خبر خوبی است برای بسکتبال که در آینده می تواند بازیکنانی آماده داشته باشد.

ساهاکیان در پاسخ به این سوال که دست تنها بودن مهدی کامرانی چقدر در کار تیم تاثیرگذاشت؟ گفت: مصدومیت سجاد باعث شد تا مهدی دست تنها باشد. در این شرایط صمد توپ می آورد اما همین موضوع نیز باعث می شد صمد در وظایف خودش به مشکل بخورد. بالاخره پست یک موتور تیم است و دست تنها بودن مهدی فشار زیادی به تیم آورد.

ملی پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که بازی های آسیایی را چطور می بیند؟ گفت: فیلیپین، چین، کره و چین تایپه تیم های خوبی هستند اما جام جهانی باعث شد که تیم ملی شرایط مطلوبی بدست بیارود. با این حال از الان نمی توانیم بگوییم که قهرمان هستیم. تیم برای قهرمانی به اینچئون می رود اما در بسکتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. کار دشواری داریم و می دانیم باید در زمین مسابقه همه چیز را تعیین کنیم.




برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:14 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 167
بازدید کل : 178612
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar